søndag 2. september 2012

Alternativ hage

Når tomten er en leireåker, 
til overmål fylt med byggematerialer og knust taksten, 
må en hagegnom tenke alternativt.

Løsningen er selvfølgelig, i første omgang, krukkehage!
Sommerblomstene ble solgt på halv pris gangske tidlig i sesongen, de holder ennå!
Og så laget vi et par "barnehager" til staudene jeg tok medfra gamlehagen.

På forsommeren hadde hagelaget planteloppemarked, da kjøpte jeg masse stiklinger av forskjellige pelargonier, i ren og skjær glede over å ha et hus der jeg kan overvintre planter - kanskje.

PS: Som dere ser av de nederste bildene, så har vi traktor på "gården".
Så hagearbeidet kommer nok til å gå som en lek!

Noen av stiklingene har fått blomster, o lykke!

Men noe navneetikett fikk jeg ikke med!
Roseknopp- pelargonium? Kjøpt på hagesenter.
Barnehage II


Krykkehagen, samlet for ferievanning




1 kommentar:

  1. Hehe, finfin traktor!
    Og den pellisstiklingen var også nokså humoristisk, veldig typisk trassig at den bare har blomst og ikke blader (ikke så veldig sunt for den da, egentlig burde du nektet den å blomstre).

    Gratulerer med ny blogg, har ikke fått med meg det før nå jeg...

    SvarSlett