fredag 4. januar 2013

Nyttehaven


Når jeg ser ut av vinduet bak pc- bordet, 
er den fremtidige nyttehagen jeg ser på.
Nå er det hvitt og hvitt, et barmhjertig teppe av snø ligger over leireåkeren
og en snømann, som etter de siste dagers mildvær har er BMI på ca 17 står og speider nedover veien.

Snømannen i sine velmaktsdager. "Kontoret" nede til venstre.
Vi begynte litt tidlig i høst, svigerfar kom med små jordbærplanter og jeg hadde flyttet md rabarbra og bringebær. Det er ikke sikkert at det skal være sånn som dette, men et sted må man starte!


Mannen snekret karmer av overskuddsmateriale fra huset, 
og jeg la markduk nederst.
Som du ser satte vi karmene rett på leiren, og det ligger antakeligvis 
ca en million ugressfrø i jorden.
Så la vi i jord (kompostjord fra Lindum, skal skrive om hvordan det blir!) og litt Kugjødselkompost for sikkerhets skyld.De fikk stå noen dager slik at jorden fikk "satt seg" før jeg plantet.


Nybygger
Farfars jordbærplanter

Neida, jeg er faktisk ikke sponset! Bare av svigerfar.

Alle mann på dekk!
Sengene er ferdig oppredd!

1 kommentar:

  1. Selvdyrkede jordbær er nå absolutt best. Du får sikkert en herlig avling til sommeren, virkelig noe å se frem til, nums.
    Ha en fin uke :-)

    SvarSlett