mandag 21. oktober 2013

Speed-dating og ymist anne

Ja, nå har jeg møtt den store hageguruen. 
På lørdag, på bygg reis deg-messe på Lillestrøm.
Helt alene, guttene ville heller rydde opp rundt huset før vinteren. Like greit det!

Brukte alt for lang tid til komme meg ut, småløp ned til toget, så feil på stasjonsklokken og heiv meg inn på toget i stedet for å sjanse på å kjøpe billett. Rett inn i månedskortvognen, og lovlydig som jeg er fortet jeg meg til betalvognen, men fikk ikke opp døren!
Den som sto og vinket på konduktøren for å få komme inn og kjøpe billett var meg, og jeg ble belønnet med 40 kroner i gebyr fordi jeg ikke hadde kjøpt billett på forhånd...

Men etter det var det en fin tur, ja!

Jeg meldte meg på med en gang Weber annonserte speed dating på byggmessen, og var alstå så heldig å få tildelt en halvtime med hagedesigner Darren Saines. Jeg gledet meg som en unge, og var klar ved standen to minutt på halv tre. Det var ikke han, men jeg fikk kaffe av en hyggelig Weber- mann, så det var helt greit å vente litt.
Rakk ikke å drikke opp kaffen før DS kom, og gjett om jeg ble litt starstuck, da...
Glemte helt å ta bilde!
Designeren viste seg å være en hyggelig og jordnær fyr, vi hadde en lang (20 min ekstra) samtale om hageplanlegging, han tegnet og fortalte, viste bilder fra sine prosjekter og jeg fikk mange praktiske tips og råd.

Vil jeg bruke det han foreslo?
Absolutt, det var mange gode tips og råd, f eks om utegulv og belegning.

Ville jeg betalt ham -eller andre- for å tegne hagen vår?
Har faktisk tenkt litt på det, men, nei.
Hadde vi hatt et ubegrenset stort budsjett, så kunne jeg betalt bare for å ha en å dsikutere ideene med og få noen flere gode råd.
For jeg vil jo så absolutt designe denne hagen selv,
Sånn ER det bare med den saken.
Det er jo en av de store gledene med å kunne anlegge en hage helt fra bunnen av!

Var det nyttig å møte en hagedesigner?
Absolutt, det kan anbefales!

Siden det ikke ble noe bilde av meg i dypsindig samtale med den store hagedesigner, kommer et fra en av de andre standene i stedet. Den skal jeg fortelle mer om siden!


2 kommentarer:

  1. Så morsomt å få prate med Darren Saines da! Det må ha vært interessant. Skjønner likevel resonnementet ditt godt rundt det å betale for å la en annen designe hagen. Det er jo nettopp den prosessen som er så morsom å jobbe med selv. Ikke nødvendigvis å tegne, men å tenke ut, prøve, feile, finne noe som funker og lage sitt helt eget.
    Artig skrevet innlegg. Jeg koste meg med å lese det:)

    SvarSlett
  2. Helt enig med deg, hagen vil jeg forme selv, men noen ideer her og der som man kan stjele er ikke å forakte.
    Ha en riktig god helg, klem Laila

    SvarSlett