søndag 17. mai 2015

17. mai er vi så glad i!

Kvelden er ennå ung,
Ungene er i seng og mor sitter på sofaen og puster ut.
Ja, for dagen startet selvfølgelig kl seks, selv om barnetoget startet halv ett!
(Kommune med mange skolekretser og få korps, så de har en tre års rulleringsplan på togtidene.)

Det ble en rolig morgen, da.
I fjor brukte lille M fire antrekk, så jeg visste at jeg i hvertfall ikke kunne tre på henne bunaden lenge før avgang. Ikke på meg selv heller, klok av skade.

Så plutselig ble det veldig travelt,
en som trengte ny bleie (og en dusj), to barn og en mamma som skulle i bunad, diverse tenner som skulle pusses og en pappa som måtte fikse sveisen. 
Stakkebelte og skaut kom på da vi gikk ut av bilen, mansjettknapper i bilen og sjalet falt stort sett av. Hei hvor det går!

Iskald vind, toget har aldri gått så fort, 
lange køer og kaffemangel på skolen,
men de små hadde det kjempekjekt!
Og LYKKE at lille M og jeg vant lego til Lillestorebror,
Lykke med besøk av farmor og farfar og deilig lunsj med ferske rundstykker bakt av mannen i dag.

Og nå er det fred og ro, oppvaskmaskinen går og mannen serverer både varm og kald drikke.

Og jeg har absolutt fortjent det!

Gratulerer med dagen!





Rosene er kjøpt, resten er fra hagen:
Forglemmeiei jeg sådde i fjor
En klematis jeg ikke husker navnet på 
Perleblomster som til min overraskelse viste seg å være hvite.

Vasene er gamle Høvikvaser jeg har fått av far.






1 kommentar:

  1. Kjenner igjen mammaens travle 17. mai, og nyter derfor enda mer å være bestemor til de små :-). Så du fortjente virkelig å få slappe av ut på kvelden. Bukettene dine var flotte!

    SvarSlett