tirsdag 12. mai 2015

Gult er kult!

I hvert fall på våren.
Og i hvertfall i grøftekanten!

Jeg var ute og trillet Lillemor og kom over disse:
De lyste godt opp!



Man vil jo helst ikke ha det slik i hagen, men både løvetann, brennenesle og gåselabb/ skvallerkål kan spises nå på våren, i salat eller suppe. Eller pesto!
Det var en tanke til trøst da jeg kom hjem og oppdaget at løvetannen lyste gult i hagen vår også...

Jeg blir jo alltid glad for å se sommerfugler også, men larvene kan være ordentlig kjipe.
De er jo så sultne!

I dag fant jeg et nydelig, grønt insekt på vaskerommet.
Etter iherdig leting på nettet fant jeg ut at det måtte være en bladveps, så den ble desverre ikke eldre.
tok meg ikke engang tid til å ta bilde.

Her er en sommerfugl, i den tidligere omtalte grøftekanten.

Vakker, ikke sant?
Jeg aner ikke hva slags det er.
Kanskje den flyt inn i hagen min og legger masse egg?

Sorgen og gleden de vandrer tilsammens...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar